NHV Hoedendag

Ieder jaar organiseert de NHV een Hoedendag voor leden en voor iedereen die verder geinteresseerd is in hoeden. Vaste ingredienten op deze dag zijn: workshops en lezingen, en een hoedenexpositie en/of -show. Daarnaast is de Hoedendag een uitgelezen gelegenheid om te netwerken met mede-hoedenontwerpers & -leden.

Hoedendag 2019

Op zaterdag 16 november vindt de NHV Hoedendag 2019 plaats. Als locatie is dit jaar gekozen voor zalen- en partycentrum De Til in Giessenburg, een gezellig en gelijkvloers complex waar alle evenementen- en cursusruimtes direct vanuit de centrale hal te bereiken zijn. De Til is met de auto goed bereikbaar en rondom het gebouw is een ruime parkeerplaats. Ben je van plan om met het openbaar vervoer te komen? Meld je dan aan voor de NHV pendeldienst.

hoedendag programma workshopsAlle vertrouwde ingrediënten zijn weer aanwezig op deze dag. Gedurende de dag kunnen bezoekers deelnemen aan diverse workshops, zoals: Tiara en hoofdcreaties door Denise Innes-Spencer van de British School of Millinery, Werken met crinoline door Els Robberechts, Bloemen maken van veren of zijde door Zijdenbloem, Turband van sinamay door Pierre & Pierre Millinery Supplies, Couture technieken door Wies Mauduit, Ontwerpen van bijzondere hoedenspelden door Ana Ehling en Demonstratie haar en hoed door Marleen Zaaijer van Sjiek Haar en Visagie

Wil je aan een van de workshops deelnemen? Meld je dan aan via het aanmeldformulier.

hoedendag programma materialenOp de materialenmarkt zijn naast de bekende leveranciers, ook een aantal nieuwe gezichten aanwezig. Daarnaast kunnen NHV-leden bij de marktplaats weer alle al-jaren-niet-gebruikte voorraden kwijt, of juist iemand anders verlossen van zijn of haar notoire kastenliggers.

hoedendag programma uitdagingVoor liefhebbers van de NHV Hoedenwedstrijd wordt in de loop van de dag het thema van 2020 bekend gemaakt en daarnaast wordt nog even teruggeblikt op de editie van 2019 met de bekendmaking van de winnaar van de publieksprijs 2019.

hoedendag programma fotoshootNHV-leden kunnen bij de fotoshoot hun laatste gemaakte creaties laten fotograferen op het hoofd van een van de modellen.

Kortom, een heleboel redenen om op zaterdag 16 november naar Giessenburg te komen!